Periode 4: Situatieschets tussenproduct Internetstrategie

10/06/2010 2009elineannink

Situation

In dit hoofdstuk wordt een schets gemaakt van de huidige situatie van International Model Management. De volgende onderwerpen komen aan bod: markt waarin IMM zich bevindt, ontwikkeling van internet binnen de modebranche, mogelijke toekomstige ontwikkelingen in branche en de concurrenten van IMM.

Markt

International Model Management bevindt zich momenteel in de Business to Business (B-to-B) markt. De primaire doelstelling van International Model Management is om modellen te “verkopen” aan andere bedrijven. IMM is voornamelijk bezig met het werven van klanten; modelabels, reclamebureaus, mediaproducties en andere merken.

Op de website van IMM staat een overzicht van de beste modellen die ingeschreven staan bij het bureau. Dit geeft potentiële klanten al meteen een indruk van wat ze kunnen verwachten van en bij IMM.

Doelgroep

International Model Management wil zich met de website voornamelijk richten op klanten; modelabels, reclamebureaus, mediaproducties en andere merken. Dit met de bedoeling om modellen te “verkopen”. Er is tot op heden nog geen mogelijkheid voor klanten om direct een model te boeken. Ze moeten eerst contact opnemen met het bureau via e-mail of per telefoon.

Maar klanten zijn niet de enige die de website van IMM raadplegen. Ook jongens en meisjes die model willen worden, bezoeken de website van IMM. Op de website hebben ze ook de mogelijkheid om zich in te schrijven door middel van een online inschrijfformulier. Het inschrijfformulier wordt vervolgens doorgemaild naar het algemene e-mail adres van IMM. 

Trends en toekomstige ontwikkelingen

Tot op heden speelt International Model Management nog niet in op de verschillende trends. Dit betekent niet dat er geen potentie voor is. Hoewel er een website is aangemaakt, wordt deze nog niet optimaal gebruikt.

Ze kunnen in de toekomst inspelen op de trend van ‘van breed naar smal bereik’ en ‘co-creatie’. IMM zou bijvoorbeeld in plaats van een algemeen aanbod van modellen een specifiek aanbod kunnen presenteren. Dit houdt in dat de klant op de website van IMM specifiek kan aangeven wat de eisen/voorkeuren zijn en dat IMM het gespecificeerde aanbod vervolgens mailt naar de klant. Dit maakt het ook persoonlijker.

Online- en offline concurrenten

De offline concurrenten van IMM zijn alle andere modellenbureaus in Amsterdam en Rotterdam. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld Elite, Ulla Models en Max Models. Dit zijn tevens ook de online concurrenten omdat deze bureaus ook een website hebben. De websites van de concurrenten lijken veel op die van International Model Management. Dit is niet zo zeer op het gebied van vormgeving maar ze zitten in dezelfde fase.

Fase website

De website  van International Model Management bevindt zich in de informatiefase. De website bevat voornamelijk informatie over het bureau zelf en de modellen. Naast deze informatie wordt ook informatie gegeven over de verschillende workshops die een model kan volgen bij IMM en over de fotoshoots. Deze informatie wordt gegeven met de bedoeling om te verkopen. Dat zou betekenen dat IMM zich ook gedeeltelijk in de transactiefase bevindt. International Model Management moet proberen om de informatiefase uit te komen en zich ook te richten op de interactiefase en de transactiefase.

Advertenties

Entry Filed under: Eigen werk

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pagina's

Categorieën

Kalender

juni 2010
M D W D V Z Z
« Mei    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Most Recent Posts

 
%d bloggers liken dit: