Knelpunten

26/05/2010 2009elineannink

Aangezien ik tien jaar in het Engels heb gestudeerd, wist ik van te voren al dat ik moeite ging hebben met de Nederlanse taal. Maar omdat ik mijn tentamens in het eerste en tweede jaar goed heb gemaakt, dacht ik dat het wel mee viel. Niks is minder waar, helaas.

Bij toets 1 had ik van de 23 vragen 17 fouten gemaakt. Niet iets om trots op te zijn. De tweede toets heb ik gemist maar heb ik een vervangende odpracht voor gemaakt op http://www.nederlandsetaaltest.nl . Van de 20 vragen had ik er 4 fout. Taaltoets 3 viel mij reuze mee. Van de 19 vragen had ik er 2 fout.

Mijn stageverslag was een grote tegenvaller. Ik dacht dat ik hem heel goed had gemaakt maar kreeg een onvoldoende omdat er 17 taalfouten in zaten, schandalig. De fouten waren voornamelijk op het gebied van kommagebruik en samenstellingen.

Verder heb ik soms nog moeite met -d- of -t- of -dt- en met een goede zinsbouw.

Ik lees de laatste tijd veel Nederlanse boeken en ben nu druk bezig met het corrigeren van mijn stageverslag. Ik hoop dat ik er volgend jaar minder moeite mee ga hebben.

Entry Filed under: Taal

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pagina's

Categorieën

Kalender

mei 2010
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Most Recent Posts

 
