Periode 3: Artikel 1

19/04/2010 2009elineannink

Ook op het gebied van digitale marketing gaan er in 2010 nieuwe trends ontwikkelen. Social networks (denk aan Facebook, Hyves, LinkedIn en Twitter) worden heel belangrijk. Dit is een goed platform voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken. De social networks als facebook en hyves worden voornamelijk gebruikt door de jongere internetgebruikers, maar websites als linkedin en twitter zijn ook populair onder de iets oudere internetgebruikers. Ik denk dat deze vorm van digitale marketing zeer goed zal aanslaan. Zoals in het vorige artikel (periode 2: artikel 2) werd besproken, gaat het in 2010 voornamelijk om het idee en minder om de manier waarop dit idee gecommuniceerd gaat worden. Ook is het belangrijk om dat idee door te voeren in verschillende media en digitale media uitingen. De trends op het gebied van digitale marketing worden hieronder verder besproken.

http://www.profnews.nl/928189/digitale-marketing-ziet-in-2010-aantal-nieuwe-ontwikkelingen

Digitale marketing ziet in 2010 aantal nieuwe ontwikkelingen

Gebaseerd op: Campaign (12-2-2010)In 2010 ontwikkelt digitale marketing zich verder, waarbij enkele aandachtspunten van belang zijn. 1) Individueel gebruik van sites als Facebook, zoals Ikea`s succesvolle `tag a sofa` campagne in het VK: klanten konden meubel(onderdelen) uit de Ikea-catalogus op Facebook zetten, waarmee ze het betreffende artikel konden winnen. 2) Het gaat minder om technologische nieuwtjes en meer om ideeën. Simpele, interactieve en verslavende online marketingacties zullen het meeste succes hebben.

3) Mik niet op één idee of actie; digitale marketeers als Burger King, Penguin Books en Diesel zetten in op vele goedkope en, indien succesvol, opschaalbare activiteiten. Mislukkingen zijn zo overkomelijk. 4) 2010 wordt het jaar van Android, al zal de iPhone app store blijven uitdijen. Android wordt hét platform door de integratie van camera, microfoon, kaarten, sociale netwerksites en gps. 5) Transparantie wordt nog crucialer. De doelgroep tiener tot twentysomething presenteert zich op netwerksites opener en eerlijker dan ooit werd verwacht.

6) Internet vloeit over in het echte leven. Stukjes internet worden gebruikt als augmented real world. 7) Al verschuift de focus van media en technologie naar content, inzicht en originaliteit, ook in de digitale wereld telt alleen een aansprekend idee. 8) Mensen zetten zichzelf `uit`. Momenteel slaapt 84% van de mensen met hun mobieltje aan. Dat verandert: mobieltjes staan vaker uit en Twitter krijgt `openingsuren`.

Advertenties

Entry Filed under: Actualiteit

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pagina's

Categorieën

Kalender

april 2010
M D W D V Z Z
« Sep   Mei »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Most Recent Posts

 
%d bloggers liken dit: