Periode 2: Artikel 2

19/04/2010 2009elineannink

Ieder jaar brengt verschillende trends met zich mee. Wat ons te wachten staat op het gebied van marketing in 2010 is in het artikel hieronder te lezen. Het artikel beschrijft tien trends die zich zullen ontwikkelen dit jaar. Belangrijk is vooral trend 1 “marketeers moeten leren meer met minder geld te doen”. Door de recessie moet het marketingbudget flink aangepast worden. Dure vormen van marketingcommunicatie worden als gevolg vermeden. Ook sociale netwerken als facebook, hyves, linkedin en twitter zullen massaal worden ingezet in 2010. Ook zullen marketeers onderscheid gaan maken tussen wie er met televisie of internet is opgegroeid en wie niet.  En last but not least, een goed idee is zeer belangrijk. Hoe dit idee gecommuniceerd gaat worden is bijzaak.

http://www.profnews.nl/927820/het-jaar-2010-zal-tien-marketingtrends-laten-zien

Het jaar 2010 zal tien marketingtrends laten zien

Gebaseerd op: Admap (februari 2010)2010 wordt een jaar van transitie tussen traditionele en nieuwe marketingpraktijken. Er tekenen zich tien trends af. 1) Door de recessie zijn de budgetten lager, dus marketeers moeten leren meer met minder geld te doen. 2) Lagere budgetten zorgen ervoor dat marketeers ten onrechte bepaalde media uit hun marketing mix weglaten. Vooral printed media lopen dit risico. 3) Marketeers zullen enthousiast sociale netwerken willen inzetten, al staat hun rol ten opzichte van andere content verspreiders nog niet vast.

4) Er komen steeds meer gegevens beschikbaar die voortkomen uit fluïde, interactieve, snel veranderbare bronnen. Hierdoor wordt de interpretatie steeds ingewikkelder. 5) De grenzen tussen de diverse beeldscherm-media vervagen. 6) Push versus pull wordt steeds minder relevant omdat de beste content zowel push als pull is. 7) Waardevolle content reist met de `speed of share`, terwijl middelmatige informatie in het niets oplost.

8) Volwassenen tussen de 18 en 49 worden minder relevant als doelgroep; het gaat nu om het verschil tussen de cohorten die met internet of met televisie opgroeiden. 9) Symbiose zal interessante en vreemde partnerschappen opleveren, bijvoorbeeld tussen YouTube en televisie. Wie concurrenten waren kunnen elkaar als partner juist versterken. 10) 2010 wordt het jaar van het goede idee: de media zijn slechts de pijpleidingen die content verspreiden.

Advertenties

Entry Filed under: Actualiteit

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pagina's

Categorieën

Kalender

april 2010
M D W D V Z Z
« Sep   Mei »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Most Recent Posts

 
%d bloggers liken dit: