Periode 2: Artikel 1

19/04/2010 2009elineannink

Marketeers weten niet wat de consument bezig houdt. Ze denken te weten hoe ze consumenten betrokken houden. Dit is echter niet het geval. Zoals in het artikel wordt beschreven, claimt 82% van de marketeers een strategie te gebruiken die de emotionele betrokkenheid van consumenten moet vergroten. Marketeers richten zich te veel op massacommunicatie en vergeten dat consumenten de voorkeur geven aan persoonlijk contact. Pas als marketeers zich kunnen inleven in de consument, weten ze wat er bij de consument leeft. En dan pas zullen de consumenten zich betrokken voelen. Werk aan de winkel dus.

http://www.profnews.nl/928651/marketeers-weten-onvoldoende-wat-betrokkenheid-bij-consument-cre%c3%abert

Marketeers weten onvoldoende wat betrokkenheid bij consument creëert

Gebaseerd op: Marketing Week (18-2-2010)Marketingmanagers doen hun best om betrokkenheid van consumenten bij hun merk te creëren. Hun opvatting van wat betrokkenheid genereert verschilt echter aanzienlijk van wat de consument zelf vindt. Dat blijkt uit onderzoek van Targetbase Claydon Heeley (TCH).

Marketeers hebben op dit punt veel te veel zelfvertrouwen. 82% van hen claimt een strategie te gebruiken die de (emotionele) betrokkenheid van consumenten moet vergroten. Slechts 10% investeert niet in customer engagement. 78% van degenen met een strategie die betrokkenheid moet bevorderen meent hiermee ook succes te boeken. Van de consumenten die TCH ondervroeg zegt 77% echter dat merken geen betrokkenheid uitlokken.

De reden voor hun mislukte pogingen is vooral de attitude van marketeers ten opzichte van de merkstrategie. Gevraagd naar het soort activiteit dat zij ontplooien, zei 7% op feedback van klanten af te gaan, 18% gesprekken met klanten te houden en 13% regelmatig contact met klanten te hebben. Slechts 3% gaf aan dat hun strategie draait om gepersonaliseerde communicatie, hoewel 44% weet dat een dergelijke communicatiestijl een sleutelrol speelt in het vergroten van betrokkenheid. Consumenten moeten het gevoel krijgen dat merken moeite doen om hun betrokkenheid te winnen en dat kan alleen via als persoonlijk gevoelde contacten.

Advertenties

Entry Filed under: Actualiteit

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Pagina's

Categorieën

Kalender

april 2010
M D W D V Z Z
« Sep   Mei »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Most Recent Posts

 
%d bloggers liken dit: